Fiskars 2012

Strategi

På väg mot Morgondagens Fiskars: ett konsumentvarubolag för märkesvaror i världsklass

Fiskars strategi tar sikte på att placera våra ikoniska produkter i händerna på engagerade konsumenter världen över och vi har en affärsmodell och organisation som har skapats för att göra det här på smartast möjliga sätt. Vi har förmågan att skapa bästsäljande produkter och bygga starka varumärken – och vi har också tillgång till de största branschkunderna i världen. Tillsammans utgör de här en fast bas för att förverkliga våra globala planer.

Sedan år 2008 har vi genomgående utvecklats mot ett fokuserat och effektivt konsumentvarubolag för märkesvaror. Fiskars har en tydlig tillväxtambition: vi vill prestera bättre än marknaden samtidigt som vi bevarar vår solida lönsamhet på lång sikt.

Mission

Vår mission är att berika människors liv genom hållbara produkter som skapar glädje och löser vardagens problem därför att de är funktionella, innovativa och väldesignade.

Vår vision är att vara ett globalt bolag som levererar:

• varumärken som människor vill ha
  • hållbara produkter som ger glädje
  • ett produktsortiment som gör oss till ledare i olika kategorier
  • affärsrelationer som är bäst i sin klass och unik tillgång till viktiga kunder på global nivå samt
  • spetskompetens i både försäljning och utförande

Mål

Vårt mål är att placera våra unika produkter i hem, trädgårdar och ryggsäckar överallt genom att föra en intelligent samverkan med våra konsumenter.

IKONISKA produkter

starka varumärken