Användarguide

Fiskars årsredovisning 2012

Välkommen att ta del av Fiskars årsredovisning. I år publicerar vi årsredovisningen för första gången helt i elektroniskt format. Nätårsredovisningen ger dig en chans att bekanta dig med vårt bokslut, vår affärsverksamhet, vår hållbarhet och personal på ett behändigt sätt. Förutom att bläddra i årsredovisningsinnehållet kan du ladda ner och dela med dig av de olika innehållen.

Såhär använder du årsredovisningssidorna

Första sidan och navigation

Du kommer tillbaka till första sidan genom att klicka på Fiskars-logon uppe till vänster på sidan. Första sidan nås även via navigationsstigen under huvudmenyn. Där ser du var du befinner dig på Fiskars årsredivisingssidor.

Verktyg

Uppe till höger kan du byta språk på sidorna, söka önskat innehåll och komma åt materialbanken.Genom att klicka på verktygsikonerna på textområdets övre kant kan du skriva ut sidan, dela sidan genom e-post och sociala medier samt samla in sidor till materialbanken för att sammanställa dem till en egen PDF-fil.

Materialbanken

I materialbanken kan du förutom att ladda ner färdiga helheter ss. årsredovisningen och bokslutet även ladda ner PDF- och Excel-filer av självvalda sidor.

Tekniska krav och rekommenderade webbläsare

Online årsredovisningen lämpar sig för följande webbläsare och deras nyaste versioner: Internet Explorer 8, Mozilla Firefox 3, Google Chrome 16, Safari 5, Opera 11 och Safari iOS. Tillåt din webbläsare att ta i bruk JavaScript-egenskapen för att årsredovisningen och materialbanken skall fungera på bästa möjliga sätt. Årsredovisningens minimikrav på skärmupplösning är 1024 x 768.

Vi tar gärna emot respons gällande årsredovisiningen. Du kan sända in kommentarer och frågor till Fiskars genom Feedback-blanketten som finns nere på sidan.

Sidorna genomförda av:

Koncept och visuell formgivning: Miltton Ab