Liiketoiminta

puutarha

Fiskars on käsikäyttöisten puutarhatyökalujen johtava globaali brändi, jonka helppokäyttöiset työkalut tekevät puutarhanhoidosta entistä helpompaa ja mukavampaa. Missiomme on uudistaa käyttäjien kokemukset ainutlaatuisella toiminnallisuudella ja käyttäjäystävällisillä ratkaisuilla sekä tulla globaaliksi markkinajohtajaksi.

Meille on ratkaisevan tärkeää päihittää kilpailijamme innovaatioissa ja valikoiman uudistamisessa. Olemmekin vahvistaneet tuotekehitystämme, rakentaneet uuden testilaboratorion sekä luoneet kansainvälisen yhteistyöverkoston puutarha- ja rakennusalan oppilaitosten kanssa. Roolimme on ennen muuta toimia innovatiivisten ratkaisujen dynaamisena kehittäjänä – kuluttajat ja ala odottavat sitä meiltä.

Amerikassa olemme oksa- ja pensassaksien johtava brändi, ja tuotteitamme on helposti saatavilla Pohjois-Amerikan johtavissa vähittäiskaupoissa. Innovatiivinen tuotekehitys, hyvät suhteet vähittäiskauppaan ja brändin lisääntynyt tunnettuus kuluttajien keskuudessa antavat hyvät asemat jatkuvaan kasvuun markkinoilla.

Euroopassa olemme saavuttaneet tavoitteemme tehdä Fiskarsista toinen johtavista käsikäyttöisten puutarhatyökalujen brändeistä, ja nyt keskitymme asemamme vahvistamiseen. Viimeisten kolmen vuoden ajan olemme rakentaneet onnistuneesti kansainvälistä bränditunnettuutta kohdennetuilla markkinointikampanjoilla sekä lisänneet jatkuvasti markkinaosuuttamme. Vuonna 2012 brändin ja tuotteiden markkinointi jatkui televisiomainoskampanjoilla Saksassa, Ranskassa, Isossa-Britanniassa ja Venäjällä, mikä vahvisti asemaamme entisestään vaikeista markkinaolosuhteista huolimatta.

Uudet kategorialähtöiset liiketoimintayksikkömme ovat tuotealueisiin keskittyviä osaamiskeskuksia. Niiden ansiosta voimme hyödyntää uusia mahdollisuuksia ja laajentaa uusiin, toimintaamme sopiviin kategorioihin. Yhdistetyn Ebert-Sankey-valikoiman lanseeraaminen on jo parantanut markkina-asemaamme ruukkuviljelytuotteissa. Rakennustyökaluissa Leborgnen uusi turvallisuuskonsepti Nanovib on jännittävä uutuus, joka avaa lisää mahdollisuuksia Euroopassa.

”Fiskars-brändin vaikutus näkyy puutarhatyökalujen jakelun jatkuvana laajentumisena eri puolilla Pohjois-Amerikkaa.”

-Paul Tonnesen, johtaja, Puutarha ja Askartelu, Amerikka

”Fiskars on nyt yksi kahdesta vahvasta eurooppalaisesta puutarhan käsityökalubrändistä.”

-Thomas Enckell, johtaja, Puutarha, EMEA

Vieraile brändiemme sivuilla: