Liiketoiminta

Luottamus brändeihin

Vahvat brändit ovat Fiskarsin kasvun perusta; ne saavat kuluttajat sitoutumaan tunnetasolla ja ruokkivat pitkäaikaista asiakasuskollisuutta. Fiskarsin brändit puhuttelevat modernien kuluttajien kaipuuta ilmaista persoonallisuuttaan ja mieltymyksiään. Kuluttajat luottavat siihen, että brändin laatu ja erinomainen käyttökokemus säilyvät kerta toisensa jälkeen.

Jokaisella luotetuista brändeistämme on selvästi määritelty rooli kasvutavoitteidemme toteuttamisessa. Pääbrändimme Fiskars, Iittala ja Gerber ovat kansainvälisesti tunnettuja, ja niille on globaalit tavoitteet. Jatkamme näihin brändeihin investoimista, sillä uskomme niillä olevan kaikki mahdollisuudet laajentua uusille markkinoille ja tehdä aluevaltauksia uusissa tuotekategorioissa.

Alueelliset brändimme ovat kotimarkkinoillaan johtavassa asemassa, ja ne ovat riittävän vahvoja markkinoitaviksi myös kansainvälisesti. Paikalliset ja taktiset brändit täydentävät tarjontaamme. Ne avaavat ovia uusille markkinoille ja tukevat tuotevalikoimaamme taktisesti eri hintaryhmien tuotteillaan.

Vuonna 2012 tehdyillä organisaatiouudistuksilla pyritään vauhdittamaan Fiskarsin kasvua. Entistä terävämpi fokus liiketoimintaan ja myyntiyksiköihin antaa mahdollisuudet laajentaa kansainvälisesti markkinoitavien brändien valikoimaa ja nostaa paikallisia brändejä alueellisiksi brändeiksi.

Royal Copenhagenin oston jälkeen Fiskarsin kodinliiketoiminta voi nyt tarjota ainutlaatuisen, kansainvälisesti houkuttelevan valikoiman pohjoismaisia kattamisen brändejä, joita ovat johtavat alueelliset brändit Royal Copenhagen, Rörstrand (aiemmin paikallinen brändi) ja Arabia.

Puutarhaliiketoiminnassa Fiskarsin brändi vahvistuu entisestään tanskalaisen puutarhatyökalumerkin Zinck-Lysbron tullessa osaksi Fiskars-brändiä. Ison-Britannian ja Saksan ruukkuviljelyliiketoiminnot yhdistämällä on luotu yksi, yhtenäinen valikoima, jota markkinoidaan myös muilla markkinoilla osana alueellista EbertSankey-brändiä. Osoitus uuden organisaation kyvystä viedä brändi sen kotimaan ulkopuolelle on myös työkalubrändi Leborgne. Tunnettu ranskalainen brändi muutetaan nyt alueelliseksi ja otetaan osaksi tarjontaamme eri puolilla Eurooppaa.

Fiskars

Iittala