Liiketoiminta

koti

Kodin sisustaminen on ilo, josta kaikki voivat nauttia. Haluamme tuoda koteihin ympäri maailmaa iloa tuotteillamme, joilla voi sisustaa ja kattaa kauniisti ja jotka helpottavat arjen askareita. Tavoitteemme Kodin liiketoiminnassa on olla kansainvälisesti johtava yhtiö, joka tunnetaan skandinaavisesta muotoilustaan ja toiminnallisuudestaan.

Toimintamme lähtökohtana ovat kuluttajat ja heille tärkeät aktiviteetit. Näille rakentuvat kuluttajille merkitykselliset tuotekategoriat, jotka ohjaavat liiketoimintaamme.

EMEA-alueella keskitymme Asumisen ja Keittiön liiketoimintaan, jotka hyödyntävät omia tuotekategorioitaan ja myyntikanaviaan. Amerikassa toimintamme keskittyy tällä hetkellä Koulun, toimiston ja askartelun tuotteisiin (SOC).

Kotimarkkinamme ovat Pohjoismaat ja Pohjois-Amerikka, mutta tähtäämme kasvuun myös muilla markkinoilla. Asumisen liiketoiminta, Iittala kärjessä, keskittyy Keski-Eurooppaan ja Aasiaan hyvällä menestyksellä; tästä osoituksena uusien myymälöiden avaukset Japanissa ja uudet shop-in-shopit Ranskassa. Arvostetun tanskalaisbrändin Royal Copenhagenin osto vahvistaa Fiskarsin brändivalikoimaa kattamisen tuotteissa ja vahvistaa asemaamme Aasiassa. Keittiötuotteissa laajennumme Fiskars-brändillä Keski- ja Itä-Eurooppaan.

Kasvustrategiamme perustuu menestymiseen niin myymälöissä kuin digitaalisessakin maailmassa – hyödynnämme kaikki mahdollisuudet vahvistaa brändejämme ja saada kuluttajat mukaan tarinaamme.

Eräs tärkeä etappi kasvustrategiamme toteutuksessa vuonna 2012 olivat kansainvälisen Iittala-verkkokaupan avaaminen ja Fiskarsin verkkokauppa Amerikassa.

Viime vuosina olemme aktiivisesti laajentaneet tarjontaamme uusiin kategorioihin, kuten sisustustuotteisiin. Uuden Fuse-laitteen lanseerauksen myötä laajensimme askarteluosaamistamme ja avasimme oven suurimpaan paperiaskartelukategoriaan – stanssaukseen. Tätä tuoteperhettä tulemme kasvattamaan myös jatkossa uusilla tuotteilla.

”Uusi kategorialähtöinen lähestymisemme tarjoaa myynnille oikeat työkalut menestykseen – sekä vähittäiskaupassa että verkossa.”

-Teemu Kangas-Kärki, johtaja, Koti

”Visiomme on olla arkea helpottavien ikonisten tuotteiden johtava brändi.”

-Paul Tonnesen, johtaja, Puutarha ja Askartelu, Amerikka

Vieraile brändiemme sivuilla: